کد مطلب: 99392 تعداد بازدید: ۳۳۷

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر:

محور اصلی در حوزه علمیه، تربیت و پرورش اخلاق است

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۶:۳۵
صبح امروز مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در نشستی با حضور مدیران و معاونین مدارس استان به پایش و ارزیابی وضعیت طلاب جدیدالورود پرداخت.

به گزارش خبرگزاری کوثر از بوشهر، صبح امروز جلسه ای با موضوع پایش و ارزیابی طلاب جدید الورود در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد. این جلسه با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان و معاونین ایشان با مدیران و معاونین مدارس علمیه خواهران استان به صورت برخط (آنلاین) برگزار گردید.
 حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی در این جلسه اظهار کرد: تقریبا سه ماه از سال تحصیلی 1400-1399 گذشته است و در سال جاری طلاب به ویژه طلاب جدیدالورود با سبک آموزش جدیدی در مدارس رو به رو هستند که در سال های پیش بی سابقه بوده است. 
وی در ادامه گفت: یک محور اساسی در حوزه علمیه، بحث تربیت و پرورش اخلاقی طلاب است که لازم است مدیران، کارکنان و اساتید مدرسه در کنار توجه به آموزش های دروس حوزوی به تزکیه و پرورش طلاب توجه ویژه نشان دهند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در ادامه با اشاره به اهمیت تزکیه و پرورش روحی طلاب خواهر اظهار کرد: آموزشی که بدون تزکیه و پرورش باشد نه تنها برای حوزه مفید نیست بلکه چه بسا مضر نیز باشد.
 وی در ادامه با اشاره به فضای با نشاط مدارس در سال های گذشته گفت: سال‌های پیش طلاب جدیدالورود با ورود به مدرسه با فضایی آکنده از تربیت دینی و اسلامی شاداب که از سوی مدیر، کادر و اساتید مدرسه ایجاد می شد رو به رو می شدند اما در سال تحصیلی جاری به دلیل محدودیت های موجود امکان ایجاد این نوع فضا وجود نداشته و در حال حاضر نیز مدارس علمیه خواهران امکان تجربه این فضای طلبگی نیست و طلاب در قالب خانواده‌ دوران تحصیل را پشت سر می گذراند.
اسماعیلی در ادامه بیان کرد: هویت طلبگی فقط با آموزش ایجاد نمی‌شود، هویت طلبگی خود ما در مدرسه‌ای که درس می خواندیم ایجاد می‌شد که مجموعه عوامل مختلف تاثیر گذار بود اخلاق و سعه صدر مدیر ، کادر و اساتید و دلسوزی نسبت به عمر طلبه از آن جمله است.
 ایشان افزود گاهی اوقات در فضای طلبگی ما در قم با بینش و منش خوب طلبه می‌توانستیم تشخیص دهیم این طلبه از کدام مدرسه است.
ایشان انس مدیر و اساتید با طلاب جدید الورود، حفظ کرامت طلاب، پیگیری و اطلاع رسانی امور آموزشی ایشان  همچنین راهنمایی و برگزاری جلسات مهارت افزایی در زمینه مطالعه و مباحثه و مدیریت زمان را  از موارد لازم برشمردند.
 در ادامه جلسه هر یک از مدارس به ارائه گزارش عملکرد خود در سال تحصیلی جاری پرداخته و مشکلات خود را بیان کردند.
در پایان جلسه نیز سکینه سالاری معاون آموزش مدیریت استان، به ارائه پیشنهاداتی برای رفع مسائل آموزشی طلاب جدیدالورود پرداخته و گفت: با توجه به عدم حضور طلاب جدید الورود در مدرسه لطفاً قوانین به طور مکرر به آنها تذکر داده شود.
 وی در ادامه گفت: از موارد بسیار مهمی که زیربنای حوزه به حساب می‌آید مباحثه است و مسئولین محترم نسبت به آموزش امر مباحثه طلاب اهتمام ویژه داشته باشند زیرا اصلی‌ترین تفاوت تحصیل در حوزه و دانشگاه امر مباحثه است.